Vyrábame aj RFID etikety. Čím sú výnimočné?
RFID etikety slúžia na automatickú identifikáciu produktov podobne ako čiarové kódy. Avšak v porovnaní s nimi majú viacero výhod. Prečítajte si, čo sú RFID etikety a aké benefity prinesú do vášho podnikania.
RFID technológia, alebo Radio Frequency IDentification, existuje už desiatky rokov, pretože vznikla s cieľom nahradiť čiarové kódy. Zatiaľ sa tak nestalo, čo sa však môže v budúcnosti zmeniť.
Aktuálne majú firmy možnosť vybrať si, či budú používať RFID etikety, alebo čiarové kódy, pričom často volia kombináciu oboch, nakoľko RFID etikety a čiarové kódy sa dopĺňajú. Príkladom je napríklad smart label (smart tag).
Čo sú RFID etikety?
RFID etikety slúžia na automatickú identifikáciu predmetov bez toho, aby došlo k priamemu vizuálnemu kontaktu. Identifikácia, resp. čítanie a zápis dát prebieha na základe rádiovej frekvencie bezkontaktne, bez potreby priamej viditeľnosti alebo presného polohovania.
V porovnaní s čiarovým kódom má RFID etiketa tieto výhody:
- šetrí čas i finančné prostriedky pri inventúrach,
- ponúka presný prehľad s nízkym rizikom chybovosti,
- predstavuje formu automatizácie,
- je odolnejšia voči mechanickému poškodeniu, vlhkosti a teplote,
- ako súčasť interaktívneho obalu nezasahuje do grafiky,
- je inovatívna a poskytuje náskok pred ostatnými výrobcami.
RFID etikety ako súčasť skladového hospodárstva
RFID etikety sa využívajú vo vlhkom, teplom či prašnom prostredí či na miestach s vysokými vibráciami. To znamená, že sú obľúbenou, a často aj nevyhnutnou, súčasťou výrobného procesu. Vďaka nim je rozpoznávanie materiálov či polotovarov jednoduché a rýchle.”RFID etikety sa používajú pri skladovom hospodárstve, či už v automotive, alebo výrobe, kde je veľa surových materiálov či komponentov, ktoré sú viackrát prevážané zo skladu do výroby a naspäť. V automotive sa využívajú aj na zrýchlenie inventúry a na správnu prípravu komponentov do výroby, ktoré spočíva v ich rýchlom vyhľadaní a bezkontaktnom naskenovaní komponentov pri prechode cez ,bránu’ v čase,” hovorí Timotej Filípek.
RFID etikety zefektívňujú inventúry v obchodoch a slúžia aj na marketingové účely
“V obchode Decathlon má každý jeden produkt RFID etiketu (etiketu s čipom), pričom inventúra celej predajne trvá niekoľko pár sekúnd s tým, že predajňa vie, koľko kusov a z akého druhu je vystavených a v sklade, vie detekovať polohu, kde je produkt vystavený a tým pádom vie aj riadiť vymieňanie produktov v predajni vzhľadom na ich malú predajnosť,” vysvetľuje obchodný riaditeľ.
RFID etiketu je možné aj použiť pre luxusné vína alebo ako promo zvýraznenie značky alebo príbehu, ktorým súčasťou je víno.
RFID technológia sa však využíva aj v leteckom, farmaceutickom a chemickom priemysle i na prestížnych športových či spoločenských podujatiach.
RFID etikety sú súčasťou pre kávy, víno, alkohol a luxusné produkty
RFID etikety sa využívajú aj na marketingové účely, pretože obal je rovnako dôležitý ako samotný produkt. Má nezastupiteľnú úlohu pri vytváraní vzťahu, názoru a dôvery zákazníka v konkrétny produkt či značku.
V tomto smere hrá rolu nielen estetická stránka etikety, ktorá vplýva na emócie, ale aj dostatok relevantných informácií. Práve tie môže zákazníkovi poskytnúť RFID NFC etiketa. Z pohľadu zákazníka je táto etiketa pridanou hodnotou produktu s odkazom výrobcu, že sa snaží ísť s dobou a využíva moderné technológie.
Z estetického hľadiska môže RFID etiketa nahradiť QR kód, ktorý nie je vždy vizuálne atraktívnou súčasťou etikety produktu. “RFID NFC etikety dodávame vložené v grafickej etikete, kde nasnímaním – teda otretím telefónu pri spustení NFC funkcie sa automaticky nasníma odkaz na video na youtube, blog k produktu, návod na použitie, link na súťaž, zadanú polohu či kontakt na konkrétneho človeka,” dodáva na záver Timotej Filípek.
Chcete zefektívniť výrobný proces vo vašom podniku, inventúru v obchode alebo získať náskok pred konkurenciou vo využívaní inovatívnych technológií? Radi vám zhotovíme RFID etikety na mieru. Kontaktujte nás telefonicky, mailom alebo prostredníctvom kontaktného formulára.